Polityka Prywatności

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument stanowi Politykę prywatności, który określa zasady funkcjonowania Strony internetowej oraz zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych.
  2. W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
  3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszej Strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

§ 2 Administrator danych osobowych

  1. Administratorami danych osobowych są następujące podmioty lecznicze:
    1. ESDENT DIAGNOSTYKA sp. z o.o. z siedzibą w 54 – 046 Wrocław, ul. Pomarańczowa 8, zarejestrowana pod numerem KRS: 0001094790, NIP: 894-323-19-93, REGON: 528106178, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego, nr księgi: 000000275024,
    2. WOJCIECH BAZIUK „ESDENT DENTAL EQUIPMENT”, adres: Pomarańczowa 8, 54-058 Wrocław, NIP: 899-112-27-53, REGON: 930593840.
  2. Z Administratorami danych osobowych można skontaktować się pisemnie na adres:
    ul. Pomarańczowa 8, 54 – 046 Wrocław lub elektronicznie na adres e-mail: diagnostyka lub biuro

§ 3 Cele, podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

  1. Cele, podstawy prawne i okres retencji danych osobowych:
    1. w celu przesyłania wyników badań na podany adres e-mail, na podstawie wyrażonej zgody, podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
    2. świadczenia usług medycznych, co obejmuje, rejestrację Pacjenta, przypomnienie o terminie wizyty, potwierdzenie wizyty, odwołanie wizyty, poinformowanie o możliwości odbioru wyników badań. Podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej, art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
    3. prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej. Podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta,
    4. realizowanie praw pacjenta w zakresie udostępniania dokumentacji medycznej oraz stanu zdrowia osobom upoważnionym przez pacjenta poprzez kontakt osobisty, telefoniczny lub e-mailowy. Podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta oraz art. 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia,
    5. realizacji ciążących na Administratorze obowiązków, w przypadku, gdy podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz ustawy dotyczą:
      • prowadzenia ksiąg rachunkowych, wystawiania faktur, dokumentów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości),
      • udzielania odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przepisami prawa.
  2. Zakres przetwarzanych danych osobowych to: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, nr PESEL, numer telefonu, adres e-mail, dane dotyczące stanu zdrowia.
  3. Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 25 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i stanowi warunek udzielania świadczeń. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia medycznego.

§ 4 Odbiorcy danych

  1. Administratorzy danych udostępniają dane osobowe:
    1. podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, gdy taki obowiązek wynika z przepisów obowiązującego prawa,
    2. podmiotom medycznym współpracującym z Administratorami danych w celu zapewnienia ciągłości świadczeń medycznych,
    3. podmiotom dostarczającym terminal płatniczy.
  2. Dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom współpracującym z Administratorami Danych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji określonych w umowie zadań i usług na rzecz Administratorów, w szczególności podmiotom świadczącym usługi informatyczne w zakresie utrzymania serwera, podmiotom świadczącym usługę hostingu, oraz biuro rachunkowe.

§ 5 Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres:

  1. zgodny z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisami ustaw szczególnych, tj.: przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
    • dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
    • zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną Pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
    • skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
      • 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
      • 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się Pacjenta w ustalonym terminie, chyba, że pacjent odebrał skierowanie;
    • dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
  2. zgodny z ustawą o podatku od towarów i usług, tj. okres 5 lat w przypadku danych zawartych na fakturach VAT.

§ 6 Prawa osób, których dane dotyczą

  1. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
    1. dostępu – uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe. Jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania informacji w zakresie wskazanym w art. 15 RODO,
    2. do sprostowania danych i uzupełnienia danych – żądania sprostowania dotyczących danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO),
    3. do usunięcia danych – żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratorów związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej art. 17 ust. 3 lit. b RODO,
    4. do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratorów danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej,
    5. do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które dostarczył/a Administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
    6. do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w przypadkach określonych w art. 21 RODO.
    7. do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. W przypadku, gdy udzielono zgody na przetwarzanie danych osobowych, osoba fizyczna ma prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  2. W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorami danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć za pośrednictwem poczty e-mail: diagnostyka, biuro lub pisemnie na adres Administratorów danych.

§ 7 Prawo wniesienia skargi do Organu nadzorczego

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Polityka cookies

§ 1 Pliki Cookies

  1. Strona internetowa wykorzystuje mechanizm działania plików cookies. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie, tablecie) podczas przeglądania Strony internetowej i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia ze Stroną z urządzenia (np. komputera, telefonu, tabletu), na którym zostały zapisane. Pliki te mają na celu zapewnić prawidłowe działanie Strony internetowej.
  2. Każda osoba odwiedzająca Stronę internetową, ma możliwość wyboru zakresu stosowania technologii plików cookies, a następnie wyrażenia stosownej zgody. W zależności od wybranego zakresu stosowania mechanizmu plików cookies, za jej pośrednictwem mogą być zbierane dane o osobie odwiedzającej, np. w jaki sposób korzysta ze Strony internetowej.
  3. Pliki cookies wykorzystywane przez Stronę internetową nie są szkodliwe ani dla osoby odwiedzającej ani dla urządzenia końcowego wykorzystywanego przez osobę odwiedzającą.

§ 2 Rodzaje wykorzystywanych Plików Cookies

  1. Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies:
    1. cookies sesyjne – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika,
    2. cookies trwałe – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
  2. Ze względu na cel ich stosowania strona wykorzystuje następujące pliki cookies:
    1. niezbędne – umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej,
    2. analityczne – umożliwiające lepsze poznanie potrzeb Użytkowników. Informacje te są wykorzystywane do ulepszania strony i dostosowywania jej do potrzeb Użytkowników,
    3. funkcjonalne – dzięki nim Strona ma więcej funkcji,
    4. marketingowe – służą do prezentowania reklam, które odpowiadają zainteresowaniom Użytkowników. Umożliwiają również ocenę efektywności podejmowanych działań marketingowych.

§ 3 Zarządzanie plikami cookies

  1. Mechanizm działania plików cookies można zmienić zarządzając zakresem stosowania technologii plików cookies oraz wyrażoną zgodą w ramach ustawień na stronie internetowej (w zależności od narzędzi wprowadzonych przez Administratorów lub poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej). W przypadku korzystania z ustawień przeglądarki internetowej, sposób usunięcia plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów obsługi plików cookies dostępne są w przeglądarkach internetowych w dziale pomocy danej przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niemniej jednak, gdyby wykorzystywanie plików cookies było dla osoby odwiedzającej stronę internetową z jakiegokolwiek powodu niekomfortowe, Administratorzy przypominają, iż można zrezygnować z plików cookies oraz uniemożliwić przeglądarce internetowej ich zapisywanie.
  2. Podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej można skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików cookies klikając na przycisk „Ustawienia”, znajdujący się na banerze, zawierającym informacje na temat plików cookies. Po kliknięciu na przycisk „Ustawienia” możliwe jest skonfigurowanie swoich osobistych preferencji.
  3. W przypadku plików cookies, których celem jest ułatwienie lub usprawnienie korzystania ze strony internetowej, ograniczenie ich stosowania na danym urządzeniu może mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej. Przykładowo w niektórych przypadkach może to zdecydowanie utrudnić korzystanie ze strony internetowej.